Informacja dla pacjentów w spawie standardu organizacyjnego teleporady w ramach podstawowej opieki zdrowotnej

Informacja dla pacjentów w spawie standardu organizacyjnego teleporady w ramach podstawowej opieki zdrowotnej

 

Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 12 sierpnia 2020 (Dz. U. z 2020 r. poz. 1395) informujemy, że:

  • Przychodnia Zabobrze sp. z o.o. udziela teleporad drogą telefoniczną.
  • Osobą udzielającą teleporadymoże być lekarz, pielęgniarka lub położna, stosownie do swoich uprawnień i zakresu świadczonych usług.
  • Terminy teleporadustalane są telefonicznie przez pracowników Rejestracji Centrum Medycznego Zabobrze (tel. 758890170). Pacjent informowany jest o przewidywanych godzinach udzielenia teleporady, przy czym godzina teleporady może ulec zmianie w zależności od realizacji wizyt ambulatoryjnych przez osobę udzielającą teleporady.
  • Realizując teleporadę osoba udzielająca teleporady kontaktuje się z pacjentem w ustalonym dniu telefonicznie na wskazany przez Pacjenta numer telefonu; drogą telefoniczną realizowany jest wywiad lekarski/pielęgniarski/położniczy; na podstawie badania podmiotowego i po analizie dostępnej dokumentacji medycznej pacjenta  zostaje: udzielone świadczenie zdrowotne, wystawiona e-recepta, wystawione e-skierowanie, e-zlecenie na wyroby medyczne, wystawione zwolnienie lekarskie lub inne zaświadczenie i/lub zostaje podjęta decyzja o udzieleniu porady w trybie stacjonarnym; Pacjent jest poinstruowany telefonicznie o sposobie realizacji e-recepty, e-skierowania, e-zlecenia na wyroby medyczne oraz o sposobie realizacji zleceń na badania dodatkowe, w szczególności laboratoryjne lub obrazowe,
  • W przypadku gdy pacjent nie odbierze telefonu od osoby udzielającej teleporady (próba nawiązania kontaktu odbędzie się trzykrotnie, w odstępach nie mniejszych niż 5 minut), uznaje się, że Pacjent zrezygnował z potrzeby skorzystania z teleporady, co oznacza, że teleporada zostaje anulowana, a osoba udzielającą teleporady nie podejmie kolejnej próby nawiązania kontaktu w ramach zgłoszonego wcześniej zapotrzebowania. W celu skorzystania z teleporady Pacjent zobowiązany jest do ponownego kontaktu z Rejestracją i ustalenia nowego terminu teleporady.
  • W przypadkach uzasadnionych stanem zdrowia pacjenta osoba udzielającą teleporady, w trakcie udzielania teleporady, może podjąć decyzję o potrzebie skonsultowania pacjenta w trybie porady stacjonarnej, fakt ten jest odnotowywany w systemie teleinformatycznym Centrum Medycznym Zabobrze, a pacjent zobowiązany jest do ponownego skontaktowania się z Rejestracją i umówienia terminu wizyty.
  • Osoba udzielająca teleporady informuje pacjenta o sposobie realizacji wystawionej e-recepty, e-skierowania, e-zlecenia na wyroby medyczne, zleceń badań dodatkowych, informując o kodzie e-dokumentu umożliwiającym jego realizację lub/i metodzie uzyskania tego kodu (np. kontakt z Rejestracją, skorzystanie z serwisu Internetowe Konto Pacjenta).
dodano : 09 Wrz. 2020  |  wyświetleń : 377
informacja dla pacjentów w spawie standardu organizacyjnego teleporady w ramach podstawowej opieki zdrowotnej

Polityka Prywatności i cookies


Nasza witryna internetowa używa plików cookies. Korzystając z niej wyrażasz jednocześnie zgodę na ich wykorzystywanie. Jeżeli nie zmienisz ustawień swojej przeglądarki cookies będą zapisywane w pamięci Twojego urządzenia / przeglądarki.

Więcej informacji znajduje się w naszej
Polityce Prywatności oraz Polityce cookies.