wcag
Menu Dostępności (CTRL+U)
Resetuj

Resetuj

minus

Zmniejsz czcionkę

plus

Zwiększ czcionkę

minus

Zmniejsz Wiersze

plus

Zwiększ Wiersze

minus

Wysoki kontrast

Wersja kontrastowa:

Alt + Z

Treść strony:

Alt + X

Nawigacja strony:

Alt + C

Mapa Witryny:

Alt + V

wcag
Preloader Przychodnia Zabobrze

Teleporady Jelenia Góra

Wizyty telefoniczne w CM Zabobrze Jelenia Góra

Teleporada jest równoprawna osobistej wizycie w gabinecie lekarskim. Podczas jej udzielania lekarz postępuje zgodnie ze wskazaniami aktualnej wiedzy medycznej, zasadami etyki zawodowej i zachowuje należytą staranność.

Kiedy odbywa się teleporada i jaką formę przybiera?

Każda teleporada medyczna z lekarzami CM Zabobrze Jelenia Góra odbywa się w ustalonym wcześniej terminie, podobnie do normalnej, stacjonarnej wizyty w przychodni medycznej. Zwykle przybiera formę rozmowy telefonicznej, a w jej ramach najczęściej nasi specjaliści dokonują oceny wcześniej wykonanych badań oraz diagnostyki, a także udzielają porad dotyczących chorób już zdiagnozowanych. 

Jak przebiega teleporada w CM Zabobrze Jelenia Góra?

Każda teleporada przebiega według określonego schematu.

  1. Potwierdzenie tożsamości pacjenta

Teleporada rozpoczyna się od potwierdzenia tożsamości pacjenta. Lekarz dokonuje tego na podstawie:

  • danych wskazanych w dokumentacji medycznej lub deklaracji wyboru lekarza,
  • danych wskazanych celem weryfikacji tożsamości w Internetowym Koncie Pacjenta.
  1. Wywiad z pacjentem

Lekarz wysłuchuje pacjenta i zadaje mu pytania dodatkowe służące lepszemu zrozumieniu problemu, z jakim pacjent zgłosił się na teleporadę.

  1. Analiza dokumentacji medycznej pacjenta

Lekarz analizuje dokumentację medyczną pacjenta celem uzyskania pełnego obrazu jego stanu zdrowia.

  1. Udzielenie świadczenia zdrowotnego

Lekarz ustala jednostkę chorobową odpowiedzialną za występujące u pacjenta symptomy i zleca właściwe postępowanie medyczne.

  1. Ocena wystarczalności teleporady

W sytuacji, gdy lekarz udzielający teleporady stwierdzi, iż nie jest ona wystarczająca, by rozwiązać przedstawiony problem zdrowotny, jest on zobowiązany do poinformowania pacjenta o konieczności odbycia stacjonarnej wizyty.

Wszystkie ewentualne problemy techniczne występujące w trakcie teleporady należy zgłaszać lekarzowi. Na każdym etapie konsultacji lekarz i pacjent powinni upewniać się, że przekazane informacje zostały usłyszane i zrozumiałe przez każdą ze stron.

Świadczenia

W jakich przypadkach zaleca się odbycie teleporady?

Pacjenci Przychodni Zabobrze w Jeleniej Górze zachęcani są z korzystania z możliwości teleporady, gdy:
 

  • istnieje podejrzenie zakażenia wirusem SARS-CoV-2,
  • zachodzi potrzeba oceny wykonanych wcześniej badań diagnostycznych,
  • wystąpiła konieczność skonsultowania przebiegu wcześniej zdiagnozowanej choroby,
  • zachodzi potrzeba wystawienia recepty na leki niezbędne do kontynuacji leczenia, a lekarz udzielający teleporady posiada wgląd do dokumentacji medycznej pacjenta,
  • zachodzi potrzeba wystawienia zlecenia na zaopatrzenie w wyroby medyczne jako kontynuację poprzedniego zlecenia, a lekarz udzielający teleporady posiada wgląd do dokumentacji medycznej pacjenta,
  • wystąpiła konieczność wystawienia zaświadczenia o stanie zdrowia,
  • dziecko pacjenta, które nie ukończyło jeszcze sześciu lat, korzysta z porady kontrolnej zaleconej podczas stacjonarnej wizyty, pod warunkiem, że kontrola nie wymaga wykonania badania fizykalnego.

Co można uzyskać podczas teleporady?

Podczas teleporady pacjent może uzyskać od lekarza zalecenia odnośnie do postępowania w obliczu występujących symptomów chorobowych. W sytuacji, gdy stan zdrowia pacjenta będzie tego wymagał, lekarz może także zalecić odbycie bezpośredniej wizyty w przychodni lub zasugerować konieczność kontaktu z pogotowiem ratunkowym. W trakcie teleporady można ponadto uzyskać:

  • e-zwolnienie,
  • e-receptę,
  • e-skierowanie,
  • zlecenie wykonania testu na obecność koronawirusa.

Ważne informacje

Czy teleporady są nagrywane?

Dla bezpieczeństwa zarówno pacjentów, jak i lekarzy, wszystkie teleporady przeprowadzane przez Centrum Medyczne Zabobrze są nagrywane. Nagrania są przechowywane z zachowaniem wszelkich zasad poufności w celu zapobiegania ryzyku wycieku danych wrażliwych.

Kiedy teleporada powinna zostać zastąpiona wizytą stacjonarną?

Teleporada nie jest przeprowadzana, gdy:

  • pacjent lub opiekun ustawowy pacjenta nie wyraża na nią zgody,
  • u cierpiącego z powodu przewlekłej choroby pacjenta nastąpiło pogorszenie stanu zdrowia lub zmieniły się występujące objawy,
  • u pacjenta zachodzi podejrzenie wystąpienia choroby nowotworowej,
  • pacjentem jest dziecko, które nie ukończyło jeszcze sześciu lat,
  • jest to pierwsza wizyta pacjenta u lekarza, pielęgniarki lub położnej podstawowej opieki lekarskiej, wskazanych w deklaracji wyboru.

Rejestracja na teleporadę w CM Zabobrze Jelenia Góra

Rejestracji na teleporadę można dokonać za pośrednictwem strony internetowej Centrum Medycznego Zabobrze. Możliwa jest:

  • rejestracja wizyty NFZ,
  • rejestracja wizyty odpłatnej,
  • kontynuacji leczenia z zamówieniem recepty.

W celu zamówienia teleporady pacjent nie ma obowiązku zakładania konta. Rejestrację należy potwierdzić, klikając w wysłany w wiadomości mailowej link. W sytuacji, gdy rejestracja nie zostanie potwierdzona, pacjent otrzyma stosowną informację również za pośrednictwem wiadomości e-mail.

Teleporady CM Zabobrze - kontakt

Centrum Medyczne Zabobrze" spółka jawna
58-506 Jelenia Góra, ul. Wiejska 11, wejście od rzeki Bóbr
Poniedziałek - Piątek 08:00 - 18:00

Rejestracja on-line: Kliknij tutaj

Aktualności

6 marca- EUROPEJSKI DZIEŃ LOGOPEDY 6 marca- EUROPEJSKI DZIEŃ LOGOPEDY Zapraszamy na konsultacje do naszej Poradni Logopedycznej,... Szczegóły
5 Marca - Dzień Teściowej 5 Marca - Dzień Teściowej, Jako pierwsi świętowali ten dzień Francuzi ! Dzisiejszy dzień... Szczegóły
Nowi Lekarze Pracownia USG Zadbaj o swoje zdrowie, wykonując badanie w dogodnych dla siebie terminach pod opieką... Szczegóły
Wesołych Świąt Szanowni Państwo, z okazji Świąt Bożego Narodzenia pragniemy złożyć Wam... Szczegóły

Świadczenia

Na zajęciach poruszane są, między innymi tematy:
  • Przebieg ciąży.
  • Dolegliwości w czasie ciąży i sposoby radzenia sobie z nimi.
  • Odżywianie w czasie ciąży.
  • Szczepienia kobiet ciężarnych.
  • Nauka oddechu i relaksacji.
  • Przygotowanie do porodu i jego przebieg od strony położnej i fizjoterapeuty.
  • Przebieg połogu, pielęgnacja, zmiany ogólnoustrojowe, aktywność fizyczna.
  • Opieka nad noworodkiem w szpitalu.
  • Opieka i pielęgnacja noworodka w domu.
  • Karmienie piersią.
  • Pierwsza pomoc w nagłych przypadkach.
  • Ostatnie zajęcia w plenerze- doskonalenie wizualizacji i umiejętności oddychania.

Ciasteczka Cookies i polityka prywatności


Korzystamy z plików cookies (tzw. ciasteczek). Dzięki nim możesz bez problemu korzystać ze wszystkich dostępnych w serwisie usług i funkcjonalności. Pliki cookies służą nam także do personalizowania wyświetlanych Ci treści i reklam oraz analizowania ruchu na naszej stronie. Więcej informacji znajduje się w „Polityce cookies”.
Więcej informacji znajduje się w naszej:
Polityce Prywatności oraz Polityce cookies.